«پارادایم‌های نوین ارتباطات جهانی و روابط عمومی هوشمند»

۰۳ خرداد ۱۴۰۴ | ۰۸:۴۲ کد : ۵۱۸۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴
«پارادایم‌های نوین ارتباطات جهانی و روابط عمومی هوشمند»

دکتر حمید شکری خانقاه در نشست تخصصی «پارادایم‌های نوین ارتباطات جهانی و روابط عمومی هوشمند» در دانشگاه علوم پزشکی اراک:

 پیشرفت های سریع در حوزه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر ارتباطات و روابط عمومی طیف وسیعی از پارادایم ها و رویکردهای تازه را شکل داده است؛ انسان باید گرداننده هوش مصنوعی باشد.

 عصر ارتباطات دیجیتال همه چیز را تغییر داده است و در عین حال هیچ چیز تغییر نکرده است

 روابط عمومی یعنی خوب شناساندن کارهای خوب

 روابط عمومی ها نباید اپراتور ارتباطی باشند و باید متخصص ارتباطی، مدیر استراتژیست و حرفه ای روابط عمومی باشند.
 روابط عمومی داستان سازمان است که باید به مخاطب ارائه شود.
روابط عمومی مدیر نظام ارتباطی سازمان است.
 روابط عمومی موفق همواره باید تفکر زنبورعسلی داشته باشد و مثبت اندیشی و مردم مداری راز موفقیت است.
 شاخص کلیدی کارآیی روابط عمومی، حل مشکلات‌ ارتباطی سازمان است.
 ارتباطات قدرت است و مدیران کم ارتباط فاقد قدرت هستند.
 

علل ناکارآمدی روابط عمومی ها:

۱- اولویت صرفا اطلاع رسانی و خبری 
۲- بی برنامه بودن
۳- سبک واحد و کلیشه گرایی
۴- مدیر محوری و محافظه کاری
۵- وظیفه محوری و تمرکز بر اجرا
۶- عدم خلاقیت و ابتکارات 
۷- تعارض و کشمکش داخلی و رسانه

 دام های روابط عمومی ها:
۱- محتوای تکراری
۲- محتواهای بی ربط و اغلب طولانی
۳- استفاده از متن و عدم استفاده از عکس و فیلم و …
۴- بدون استراتژی ارتباطی مشخص
۵- محتوای بی کیفیت
 


 

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر حمید شکری خانقاه پارادایم های نوین ارتباطات جهانی روابط عمومی شورای روابط عمومی استان


نظر شما :